DSpace About DSpace Software DSpace
 

Repository KhNMU >
Кафедри >
Кафедра іноземних мов >
Наукові праці. Кафедра іноземних мов >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/18708

Название: Агіографічний мотив наслідування Христа і апостольства та його прояви в творчості Тараса Шевченка
Авторы: Кулікова, O.В.
Ключевые слова: бароко
вплив на творчість
мотив
агіографічні джерела
наслідування
Issue Date: 2017
Издатель: ХНПУ iм. Г.С. Сковороди
Библиографическое описание: Кулікова O. В.Агіографічний мотив наслідування Христа і апостольства та його прояви в творчості Тараса Шевченка / О. B. Кулікова // Наукові записки Харківського національного педагогічного університету iмені Г. С. Сковороди. Сер. Літературознавство. − Харків, 2017. – Вип. 1 (85). – С. 117−131.
Аннотация: В статті розглянуто особливості барокового мотиву христонаслідування у творчості Т. Шевченка. Тема наслідування Христа, яка є осереддям барокового богомислення, є осереддям і творчості Шевченка. Ця тема постає магістральною у поемах «Тризна», «Неофіти», «Москалева криниця» та є одним зі структурних компонентів у ряді інших творів Шевченка. Маємо на увазі широкий спектр відтворення цього мотиву авторами бароко, а відповідно, і зверненість до нього Т. Шевченка. У статті з з’ясовано, що Шевченко використовує мотив апостольського вчення у контексті тих творів, де очевидні мотиви протесту проти політики царського уряду. Матерії для цих творів він запозичує з церковно-історичної та проповідницької літератури часів бароко. Звернення до цього мотиву в поемі «Москалева криниця» цілком суголосне бароковим джерелам: зречення своєї волі, непохитність віри, самопожертва та служіння людям, невтомна робота над собою з безугавною молитвою, терпіння, любов навіть до ворогів. Мотив зречення себе й слідування за Христом, який є дуже характерним для барокового богомислення, постає наскрізним і в поемі «Чернець», де поет змалював образ Семена Палія у дусі житійних образів.
Описание: The peculiarities of the baroque motive of the following after Christ example has been considered in the article. This theme which is the central in the baroque literature is also central in Taras Shevchenko’s creative activity. The theme is the main one in such Shevchenko’s poems as «Tryzna», «Neophity», «Moskaleva krynitsa» and is one of the structural components in the number of other Shevchenko’s works. Here, we mean the wide spectrum of this motive reproduction by the baroque authors, and corrsespondently, the use of this motive by T. Shevchenko. In the article it has been ascertained that Shevchenko usе the motive of the apostoles study in the context of those works where the motives of the protest against tsar policy are the most obvious. The poet derives the material for these works from the church and historical preaching baroque literature. The use of this motive in the poem “Moskalyeva krinitsa” is fully consonant with the baroque sources: renunciation of your own will, firmness in faith, self-sacrifice, work for the sake of people, untiring work over yourself with incessant praying, patience and love even to enemies. The motive of renunciation of your own will and following after Christ, which is characteristic for the baroque preaching literature, becomes central in the poem “Chernetz”, where the poet creates the image of Semen Paliy in the spirit of hagiographic images.
URI: http://repo.knmu.edu.ua/handle/123456789/18708
Appears in Collections:Наукові праці. Кафедра іноземних мов

Files in This Item:

File Description SizeFormat
куликова.pdf220,27 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright

View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback